نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
13399
-
الف
+

«پریناز ایزدیار» بازیگر سینما و تلویزیون ایران را بیشتر بشناسید+ تصاویر

در این گزارش با «پریناز ایزدیار» بازیگر سینما و تلویزیون ایران آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «پریناز ایزدیار» متولد 8 سنبله(شهریور) 1364خورشیدی در «بابل» ولایت «مازندران» ایران، بازیگر سینما و تلویزیون است.

وی که دارای مدرک لیسانس از رشته گرافیک می باشد، فعالیت خود را از تلویزیون شروع کرد و با سینما به سیمرغ بلورین رسید.

پدرش وکیل و خواهر و برادرش هر دو داکتر می باشند، او فرزند آخر خانواده است و پس از گذراندن دوران مکتب به همراه خانواده به تهران کوچ کرد.

«پریناز ایزدیار» با اینکه عاشق رشته سینما بود و در این رشته هم قبول شد اما بخاطر مخالفت خانواده به اجبار گرافیک خواند ولی با این حال مطالعات سینمایی اش را ترک نکرد.

بانو ایزدیار در سال 1385خورشیدی به پیشنهاد یکی از دوستان اش که از علاقه او به بازیگری باخبر بود در تست بازیگری فلم «بازی خطرناک» به کارگردانی «حسن هدایت» شرکت کرد و به عنوان کرکتر مکمل به ایفای نقش پرداخت.

این فلم هیچگاه مجوز اکران نگرفت تا اینکه بعد از یک سال و نیم تمرین، در سال 1387 خورشیدی برای بازی در فلم «همان روز» دعوت شد.

بانو ایزدیار در سال 1389 خورشیدی با فلم «اینجا بدون من» وارد سینما شد و سپس همان سال با سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» بازی در تلویزیون را نیز تجربه کرد.

اولین حضور پررنگ «پریناز ایزدیار» در تلویزیون سال 1390خورشیدی با سریال «5 کیلومتر تا بهشت» بود که باعث شناخته شدن وی شد.

او یک سال بعد با سریال «زمانه» در نقش «ارغوان آذرنیا» در کنار بازیگرانی همچون «حمید گودرزی» و «هومن برق نورد» به شهرت رسید.

«پریناز ایزدیار» از سال 93 تا 97 نیز با سریال «شهرزاد» در نقش «شیرین دیوانسالار» بازی بسیار موفق و تحسین شده ای را نیز از خود به جای گذاشت.

بانو ایزدیار در سال 1394 خورشیدی وقتی 30 ساله بود توانست در سی و چهارمین جشنواره فلم فجر برای بازی در فلم «ابد و یک روز» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کند.

«پریناز ایزدیار» در نوزدهمین جشن حافظ توانست برای بازی در فلم «متری شیش و نیم» بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

این بازیگر جوان با سه فلم «لتیان» ساخته «علی تیموری»، «سه کام حبس» به کارگردانی «سامان سالور» و «مغز استخوان» ساخته «حمیدرضا قربانی» راهی سی و هشتمین جشنواره فلم فجر خواهد شد.

«خوک»، «سرخپوست»، «هت تریک»، «تابستان داغ» و ... از جمله آخرین آثار سینمایی بانو ایزدیار می باشد.

گفتنی است که سریال تلویزیونی «زمانه» هم اکنون هر روز ساعت 6 عصر به وقت تهران ، 7 شب کابل و 7:30 شب به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر